در بازدید اعضای کلینیک صنعت دانشگاه گیلان از شرکت فولاد امیر کبیر خزر مطرح شد

آمادگی دانشگاه برای کمک به صنایع در جهت بهینه سازی مصرف انرژی

07 06 2022
کد خبر : 3986156
تعداد بازدید : 2946

 

در این برنامه که در چارچوب تفاهم‌نامه صنعت و دانشگاه با هدف بهره‌گیری از ظرفیتهای همکاری متقابل میان صنایع و دانشگاه گیلان برگزار شد؛ سیدرضا میرعسکری، مدیر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه گیلان گفت: دانشگاه گیلان به عنوان بزرگترین دانشگاه شمال کشور دارای ظرفیتهای فراوانی در زمینه تخصصهای مورد نیاز جامعه بویژه در عرصه صنایع است.

سیدرضا میرعسکری تصریح کرد: خدمات مختلفی علاوه بر مسایل فنی و تخصصی، شامل تعریف پایان‌نامه‌های مساله محور در دانشگاه، اجرای فرصت مطالعاتی اساتید دانشگاه در صنایع با حمایت وزارت علوم، اعزام کارآموز به شرکتها و... قابل ارائه است.

وی افزود: همچنین، تعریف برنامه‌های آموزشی و طرحهای کاربردی پژوهشی بر اساس نیازهای فناورانه صنایع از دیگر خدمات قابل ارائه دانشگاه به بخش صنعت و معدن می‌باشد.

اسماعیل مقدس، رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری اداره کل صمت گیلان گفت: این اداره کل به عنوان پل ارتباطی در جهت تسریع و تسهیل ارتباط میان صنایع مختلف و مراکز علمی و پژوهشی می تواند نقش موثری ایفا نماید.

اسماعیل مقدس افزود: ایجاد و یا تقویت مراکز تحقیق و توسعه در واحدهای تولیدی، عامل مهمی در پیشبرد همکاری و تعامل با مراکز علمی و دانشگاهی در جهت نهادینه‌سازی نوآوری و توسعه فناوری در بخش صنعت و معدن است و در سالجاری، حمایت از مراکز مذکور از اولویتهای ما می‌باشد.

وی تصریح کرد: ارائه فهرست نیازمندیهای صنایع و زمینه‌های همکاری با دانشگاهها و مراکز علمی و فناوری از سوی صاحبان محترم صنایع، موجب تسریع در پیگیری‌ها در زمینه گسترش تعامل و همکاری فیمابین خواهد شد و در این زمینه واحدهای محترم تولیدی می‌توانند درخواستهای خود از دانشگاه جهت همکاری در حل مسایل را به این اداره کل منعکس نمایند.

علی عیسی‌زاده، مدیر کارخانه فولاد امیرکبیر خزر نیز در جریان این بازدید با اشاره به فعالیتها و ظرفیتهای این شرکت گفت: مجموعه فولاد امیر کبیر خزر اولین شرکت تولید کننده میلگرد در استان گیلان می باشد که حدود 15 سال سابقه فعالیت دارد.

وی افزود: این صنعت جزء صنایع مادر است که بسیاری از گروههای تخصصی در رشته‌های مختلف صنعتی و... در آن فعالیت می‌نمایند.

وی همچنین گفت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه در حال حاضر به نقطه مطلوب خود نرسیده است و این شرکت جهت همکاری با دانشگاه در قالب پروژه‌های کاربردی بویژه در حوزه کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و صوتی، مدیریت پسماند، موارد فنی تولید و مسایل آموزشی آماده همکاری می‌باشد.

آمادگی دانشگاه برای کمک به صنایع در جهت بهینه سازی مصرف انرژی

 


دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 07 2022

بازدید اعضاء کلینیک ارتباط با صنعت دانشگاه گیلان و کارگروه صنایع نساجی از کارخانه ایران پوپلین

شرکت ایران پوپلین (سهامی عام) در تاریخ 5 مرداد ماه 1353 با مشارکت بانک توسعه صنعتی و معدنی ایران و بخش خصوصی تشکیل شد.در حال حاضر این شرکت جزء واحدهای تجاری فرعی شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی می‌باشد. کارگروه صنایع نساجی با همکاری کلینیک صنعت دانشگاه گیلان روز یکشنبه مورخ 18 دی ماه  1401 در راستای توسعه و ارتقا روابط صنعت و دانشگاه از کارخانه ایران پوپلین بازدید نمودند. در این بازدید، ضمن ارزیابی امکانات و تجهیزات مجموعه‌ی مذکور، پلیمر، الیاف و مواد پیشرفته، فناوری نساجی، فرآیندهای ریسندگی، بافندگی، تجهیزات آزمایشگاهی، رنگرزی، چاپ، علوم رنگ، صنعت پوشاک، مد و طراحی، نانو و زیست فناوری، توسط اعضای هیئت‌علمی دانشگاه گیلان، پیشنهاداتی ارائه شد و طی رایزنی‌های به عمل آمده از جانب کلینک  صنعت دانشگاه، مقرر شد قرارداد همکاری در زمینه‌ی افزایش دانش و فناوری  نوین منعقد  شود.  کلینک صنعت  دانشگاه گیلان در راستای ارتقا همکاری‌های صنعت استان و دانشگاه، سلسله بازدیدهایی از صنایع مختلف خواهد داشت که این بازدیدها با هدف آسیب‌شناسی صنایع و فراهم کردن بستر لازم برای همکاری دانشگاه و مجموعه‌های صنعتی استان انجام می‌گیرد که قرارداد منعقد شده، منتج از این سلسله بازدید‌ها است.