اعلام آمادگی مدیران منتخب کلینیک صنعت دانشگاه گیلان در راستای همکاری با واحدهای تولیدی استان

23 07 2022
کد خبر : 3986231
تعداد بازدید : 2925

در جریان بازدید اعضای منتخب کلینیک صنعت دانشگاه گیلان و رییس اداره آموزش، پژوهش و فناوری اداره کل صمت استان از شرکت دارویی گیلارانکو، زمینه های مختلف همکاری میان دانشگاه و شرکت مذکور بررسی شد.

دکتر سیدرضا میرعسکری مدیر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه گیلان در این نشست با اشاره به ظرفیتهای مختلف دانشگاه گیلان جهت همکاری با صنایع گفت: در دانشکده های کشاورزی و علوم پایه و نیز در حوزه گیاه پزشکی، توانمندی های مناسبی جهت همکاری با واحدهای تولیدی حوزه غذا و دارو در استان وجود دارد.

دکتر میرعسکری تصریح کرد: در جریان بازدیدهای صورت گرفته و در دست اقدام از بخش صنعت و معدن، تفاهم نامه هایی با محوریت موضوعات مختلف قابل همکاری بویژه در زمینه کارورزی دانشجویان، فرصت های مطالعاتی اساتید، دوره های آموزشی برای دانشجویان و کارکنان شرکتها، ارائه خدمات مشاوره و فنی به واحدهای تولیدی و... تدوین می شود.

دکتر امیر پورفرزاد رییس گروه توسعه طرحهای کاربردی دانشگاه گیلان هم در این برنامه گفت: سوابق متعددی از فعالیت های پژوهشی در زمینه های مختلف به ویژه صنایع غذایی، شیمیایی، دارویی و بهداشتی در دانشگاه گیلان وجود دارد که این سابقه نشانگر ظرفیت مناسب موجود در دانشگاه جهت کمک به ارتقای تولید می باشد.

دکتر پورفرزاد افزود: حضور اساتید منتخب و با تجربه دانشگاه در بخش تحقیق و توسعه واحدهای تولیدی از زمینه های همکاری موثر بین صنعت و دانشگاه است و نتایج مطلوبی به همراه خواهد داشت.

مریم شمسی مدیر کارخانه گیلارانکو نیز در جریان این بازدید با اشاره به تولیدات و توانمندیهای این شرکت گفت: معتقدیم که ارتباط بین دانشگاه و صنایع می تواند از وضعیت کنونی به مراتب بهتر شود و زمینه های فراوانی برای ارتقای این همکاری و تعامل وجود دارد.

وی تصریح کرد: یکی از موارد قابل طرح در همکاریهای فیمابین، استفاده از توان فنی و علمی آزمایشگاه مرکزی دانشگاه گیلان است و همکاریهای علمی میان این شرکت و دانشگاه گیلان منجر به گسترش شناخت متقابل و ارتقای سطح تعاملات خواهد شد.

اسماعیل مقدس رییس اداره آموزش، پژوهش و فناوری اداره کل صمت گیلان نیز در این بازدید گفت: در راستای تفاهم نامه همکاری صنعت و دانشگاه گیلان، احصاء نیازهای فناورانه واحدهای تولیدی و تلاش جهت ارتقای همکاری میان بخش صنعت با دانشگاه از مهمترین اولویتهای کاری این اداره کل است.

 

 


دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 07 2022

بازدید اعضاء کلینیک ارتباط با صنعت دانشگاه گیلان و کارگروه صنایع نساجی از کارخانه ایران پوپلین

شرکت ایران پوپلین (سهامی عام) در تاریخ 5 مرداد ماه 1353 با مشارکت بانک توسعه صنعتی و معدنی ایران و بخش خصوصی تشکیل شد.در حال حاضر این شرکت جزء واحدهای تجاری فرعی شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی می‌باشد. کارگروه صنایع نساجی با همکاری کلینیک صنعت دانشگاه گیلان روز یکشنبه مورخ 18 دی ماه  1401 در راستای توسعه و ارتقا روابط صنعت و دانشگاه از کارخانه ایران پوپلین بازدید نمودند. در این بازدید، ضمن ارزیابی امکانات و تجهیزات مجموعه‌ی مذکور، پلیمر، الیاف و مواد پیشرفته، فناوری نساجی، فرآیندهای ریسندگی، بافندگی، تجهیزات آزمایشگاهی، رنگرزی، چاپ، علوم رنگ، صنعت پوشاک، مد و طراحی، نانو و زیست فناوری، توسط اعضای هیئت‌علمی دانشگاه گیلان، پیشنهاداتی ارائه شد و طی رایزنی‌های به عمل آمده از جانب کلینک  صنعت دانشگاه، مقرر شد قرارداد همکاری در زمینه‌ی افزایش دانش و فناوری  نوین منعقد  شود.  کلینک صنعت  دانشگاه گیلان در راستای ارتقا همکاری‌های صنعت استان و دانشگاه، سلسله بازدیدهایی از صنایع مختلف خواهد داشت که این بازدیدها با هدف آسیب‌شناسی صنایع و فراهم کردن بستر لازم برای همکاری دانشگاه و مجموعه‌های صنعتی استان انجام می‌گیرد که قرارداد منعقد شده، منتج از این سلسله بازدید‌ها است.