نشست امضای تفاهم نامه سه جانبه دانشگاه گیلان، شرکت پگاه گیلان و اداره کل صمت استان با حضور مدیران مربوطه در دفتر رییس دانشگاه گیلان برگزار شد

امضای تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه گیلان، اداره کل صمت استان و شرکت پگاه گیلان

04 09 2022
کد خبر : 3986126
تعداد بازدید : 2931

در نشست امضای این تفاهم نامه که در چارچوب تفاهم صنعت و دانشگاه در استان صورت پذیرفت، دکتر فرید نجفی، رییس دانشگاه گیلان با اشاره به ظرفیتهای این دانشگاه گفت: دانشگاه گیلان با دارا بودن ده دانشکده و سه پژوهشکده بزرگترین دانشگاه شمال و جزء ده دانشگاه برتر کشور می‌باشد و کلینیک صنعت دانشگاه گیلان با هدف کمک به صنایع در راستای ارتقای فعالیتها و ارائه خدمات مشاوره‌ای و فنی جهت رفع نیازهای فناورانه این بخش تشکیل گردیده است و راه‌اندازی کلینیک کشاورزی هم در دستور کار قرار دارد.
وی همچنین تصریح کرد: وجود مرکز نوآوری در دانشگاه گیلان، فرصتی برای حضور بخشی از فرآیند تحقیق و توسعه واحدهای تولیدی در دانشگاه جهت استفاده از ظرفیت اساتید و دانشجویان برای حل مسائل فراهم نموده است و در آینده‌ای نزدیک میز صنعت و میز کشاورزی نیز در دانشگاه گیلان راه‌اندازی خواهد شد.
وی همچنین افزود: وجود رشته‌های متنوع فنی مهندسی، ۶۰۰ عضو هیات علمی و آزمایشگاه مجهز مرکزی در دانشگاه گیلان از ظرفیتهای مهم در زمینه ارتقای همکاری با صنایع است.


تیمور پورحیدری، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در این نشست گفت: همراهی و همکاری دانشگاه گیلان با بخش صنایع استان شایسته تقدیر می‌باشد.
تیمور پورحیدری افزود: ارتقای فناوری و دانش در حوزه صنعت و معدن، موجب رونق تولید و افزایش تولید رقابت‌پذیر خواهد شد.
وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیتهای دانشگاهها و مراکز علمی، پژوهشی در جهت شکوفایی حوزه تولید و افزایش کیفیت و رقابت‌پذیری محصولات صنعتی استان بسیار موثر خواهد بود.
وی همچنین گفت: توجه جدی و موثر به دانش‌بنیان شدن تولید و توسعه و ارتقای فناوری در عرصه صنعت و معدن، از مهمترین اولویتهای اداره کل صمت گیلان در سالجاری می‌باشد.


فرزاد کوه نژاد، مدیرعامل شرکت پگاه گیلان در جریان امضای تفاهم‌نامه سه جانبه گفت: برای توسعه نوآوری و افزایش کیفیت و تنوع تولیدات این شرکت، همکاری با دانشگاه بسیار موثر خواهد بود.
وی افزود: یکی دیگر از موارد مهم قابل طرح در همکاری صنعت و دانشگاه، کمک به حل مسایل و رفع نیازهای فناورانه صنایع از طریق بهره‌گیری از توان علمی و فنی دانشگاه می‌باشد.
وی تصریح کرد: در زمینه تولید محصولات جدید و نیز خودکفایی در تولید برخی نیازمندیهای شرکت با هدف رفع نیاز به خارج و جلوگیری از خروج ارز، اقدامات مختلفی در شرکت پگاه گیلان صورت گرفته و همچنان در دستور کار قرار دارد.


خاطر نشان می‌‎سازد، در این نشست، رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری اداره کل صمت گیلان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان، مدیر ارتباط با صنعت و جامعه و نیز رئیس گروه توسعه طرحهای کاربردی دانشگاه گیلان نیز حضور داشتند و در پایان تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه میان دانشگاه گیلان، شرکت پگاه گیلان و اداره کل صمت استان به امضای مدیران دستگاههای مذکور رسید.

 


دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 07 2022

بازدید اعضاء کلینیک ارتباط با صنعت دانشگاه گیلان و کارگروه صنایع نساجی از کارخانه ایران پوپلین

شرکت ایران پوپلین (سهامی عام) در تاریخ 5 مرداد ماه 1353 با مشارکت بانک توسعه صنعتی و معدنی ایران و بخش خصوصی تشکیل شد.در حال حاضر این شرکت جزء واحدهای تجاری فرعی شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی می‌باشد. کارگروه صنایع نساجی با همکاری کلینیک صنعت دانشگاه گیلان روز یکشنبه مورخ 18 دی ماه  1401 در راستای توسعه و ارتقا روابط صنعت و دانشگاه از کارخانه ایران پوپلین بازدید نمودند. در این بازدید، ضمن ارزیابی امکانات و تجهیزات مجموعه‌ی مذکور، پلیمر، الیاف و مواد پیشرفته، فناوری نساجی، فرآیندهای ریسندگی، بافندگی، تجهیزات آزمایشگاهی، رنگرزی، چاپ، علوم رنگ، صنعت پوشاک، مد و طراحی، نانو و زیست فناوری، توسط اعضای هیئت‌علمی دانشگاه گیلان، پیشنهاداتی ارائه شد و طی رایزنی‌های به عمل آمده از جانب کلینک  صنعت دانشگاه، مقرر شد قرارداد همکاری در زمینه‌ی افزایش دانش و فناوری  نوین منعقد  شود.  کلینک صنعت  دانشگاه گیلان در راستای ارتقا همکاری‌های صنعت استان و دانشگاه، سلسله بازدیدهایی از صنایع مختلف خواهد داشت که این بازدیدها با هدف آسیب‌شناسی صنایع و فراهم کردن بستر لازم برای همکاری دانشگاه و مجموعه‌های صنعتی استان انجام می‌گیرد که قرارداد منعقد شده، منتج از این سلسله بازدید‌ها است.