بازدید اعضای کلینیک صنعت دانشگاه گیلان از شرکت فرآوری و ساخت قطعات خودرو ایران

25 04 2022
کد خبر : 3986201
تعداد بازدید : 2963

 

در راستای اجرای تفاهم نامه صنعت و دانشگاه با همکاری دانشگاه گیلان و اداره کل صمت استان و با هدف ارتقای ارتباط صنعت و دانشگاه؛ اعضای کلینیک صنعت دانشگاه گیلان با همراهی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان، رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری اداره کل صمت استان و مدیر ارتباط با صنعت و جامعه و تعدادی از مدیران گروههای تخصصی دانشگاه گیلان از مجموعه فرآوری و ساخت قطعات خودرو در شهر صنعتی رشت بازدید نمودند.

 

رضا ابراهیمی آتانی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه گیلان در جریان این بازدید گفت: کلینیک صنعت دانشگاه گیلان در حوزه مدیریت ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه، متشکل از اساتید با تجربه‌ای است که سابقه همکاری و حضور در بخش تحقیق و توسعه واحدهای تولیدی را دارا می‌باشند.

وی افزود: در تلاش هستیم در سالجاری تبادل نظر و همکاری میان دانشگاه و حوزه صنایع، با محوریت مدیریت ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه گیلان و بهره‌گیری از ظرفیت اساتید و دانشجویان مستعد و نیز فعالان نخبه بخش صنعت و معدن استان افزایش محسوسی داشته باشد .طرح دستیار فناوری، یکی از برنامه های موثر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت گسترش تعامل میان صنعت و دانشگاه است که امکان حضور 6 ماهه دانشجویان مستعد در واحدهای دانش بنیان را در قالب کارآموزی با حمایت مالی پارک علم و فناوری فراهم می‌نماید و آمادگی لازم در زمینه اجرای این طرح در استان گیلان در سالجاری وجود دارد.

در جریان این برنامه سینا مساح‌نیا، معاون منابع انسانی شرکت فرآوری و ساخت قطعات خودرو ایران، ضمن تشریح فعالیتها و ظرفیتهای این مجموعه گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های این مجموعه در چهارچوب ارتباط با دانشگاه، شناسایی و جذب نیروی انسانی مستعد از میان دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌های مرتبط بویژه در حوزه مهندسی مکانیک، صنایع و برق می باشد و در این زمینه از حضور دانشجویان با استعداد در قالب کارآموز و کارورز در این شرکت استقبال می‌کنیم.

وی افزود: هم‌افزایی و تبادل تجربیات و دانش فنی میان اساتید دانشگاه و مدیران فنی و کارشناسان این شرکت بویژه در بخش تحقیق و توسعه می‌تواند در ارتقای سطح کیفی فعالیتها و تولیدات این واحد صنعتی و توسعه محصولات آن نقشی موثر ایفا نماید. ضمن اینکه بهره‌گیری از ظرفیتهای دانشگاه گیلان در زمینه رفع نیازهای آموزشی صنعت و برگزاری دوره های متناسب با تقویم آموزشی مربوطه، از دیگر راهکارهای توسعه تعامل صنایع با دانشگاه است و این شرکت در این زمینه آماده همکاری می‌باشد.

اسماعیل مقدس، رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری اداره کل صمت گیلان نیز در جریان این بازدید با اشاره به تاثیرات مطلوب اجرای تفاهم‌نامه صنعت و دانشگاه در جهت اعتلای صنعت استان و تقویت ارتباط آن با دانشگاهها و مراکز علمی و پژوهشی گفت: در سالهای اخیر، اجرای طرح تاپ، نتایج و دستاوردهای مفیدی در زمینه بهره‌گیری از توانمندی اساتید و دانشجویان نخبه در حهت کمک به صنایع و حل مسایل این بخش داشته و امیدواریم در سالجاری نیز از ظرفیتهای موجود در این بخش بویژه جذب سرباز صنعت و حمایت از ارائه مشاوره اعضای هیات علمی دانشگاه، بهره‌برداری لازم صورت پذیرد.

وی افزود: استقرار بخشی از فرآیند مراکز تحقیق و توسعه واحدهای تولیدی در مرکز نوآوری دانشگاه گیلان، می‌تواند نقشی موثر در تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و شناسایی افراد مستعد دانشگاه و بهره‌گیری از ظرفیتهای موجود ایفا نماید. همچنین طرح فرصت مطالعاتی برای اساتید دانشگاه جهت حضور در واحدهای تولیدی و کمک به حل مسایل بخش صنعت و معدن، یکی از برنامه‌های تاثیرگذار جهت رفع نیازهای فناورانه صنایع است و اداره کل صمت گیلان آمادگی لازم جهت حمایت از این طرح موفق و تسهیل اجرای آن را دارد.

 


دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 07 2022

بازدید اعضاء کلینیک ارتباط با صنعت دانشگاه گیلان و کارگروه صنایع نساجی از کارخانه ایران پوپلین

شرکت ایران پوپلین (سهامی عام) در تاریخ 5 مرداد ماه 1353 با مشارکت بانک توسعه صنعتی و معدنی ایران و بخش خصوصی تشکیل شد.در حال حاضر این شرکت جزء واحدهای تجاری فرعی شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی می‌باشد. کارگروه صنایع نساجی با همکاری کلینیک صنعت دانشگاه گیلان روز یکشنبه مورخ 18 دی ماه  1401 در راستای توسعه و ارتقا روابط صنعت و دانشگاه از کارخانه ایران پوپلین بازدید نمودند. در این بازدید، ضمن ارزیابی امکانات و تجهیزات مجموعه‌ی مذکور، پلیمر، الیاف و مواد پیشرفته، فناوری نساجی، فرآیندهای ریسندگی، بافندگی، تجهیزات آزمایشگاهی، رنگرزی، چاپ، علوم رنگ، صنعت پوشاک، مد و طراحی، نانو و زیست فناوری، توسط اعضای هیئت‌علمی دانشگاه گیلان، پیشنهاداتی ارائه شد و طی رایزنی‌های به عمل آمده از جانب کلینک  صنعت دانشگاه، مقرر شد قرارداد همکاری در زمینه‌ی افزایش دانش و فناوری  نوین منعقد  شود.  کلینک صنعت  دانشگاه گیلان در راستای ارتقا همکاری‌های صنعت استان و دانشگاه، سلسله بازدیدهایی از صنایع مختلف خواهد داشت که این بازدیدها با هدف آسیب‌شناسی صنایع و فراهم کردن بستر لازم برای همکاری دانشگاه و مجموعه‌های صنعتی استان انجام می‌گیرد که قرارداد منعقد شده، منتج از این سلسله بازدید‌ها است.