طرح و بررسی مشکلات و راهکارهای پیشنهادی کارآفرینان استان در کافه کارآفرینی هپی‌لند منجر به تصمیم‌سازی برای کمک به تدوین برنامه‌های متولیان اقتصادی می‌گردد.

تفاهم نامه سه جانبه دانشگاه گیلان، اداره کل صمت و شرکت هپی‌لند راهی برای تسهیل‌گری در حل نیازهای صنعت

02 08 2022
کد خبر : 3986141
تعداد بازدید : 2966

در جریان بازدید مدیران کلینیک صنعت دانشگاه گیلان با همراهی رییس اداره آموزش، پژوهش و فناوری اداره کل صمت استان و رییس انجمن تخصصی صنایع همگن خدمات فنی و مهندسی گیلان در چارچوب تفاهم‌نامه صنعت و دانشگاه از مجموعه تولیدی پوشاک نوین بافان پرنگ(هپی‌لند) واقع در منطقه آزاد انزلی؛ عبدالله سلمان نژاد، مدیر منابع انسانی شرکت نوین بافان پرنگ با اشاره به فعالیت‌های مختلف در مجموعه هپی‌لند در قالب هلدینگ گفت: این مجموعه شامل واحدهای تولیدی حوزه نساجی و پوشاک، فروشگاه بزرگ هپی‌مارت و مجموعه گردشگری و پذیرایی ماه سو به همراه کافه کارآفرینی هپی‌لند می‌باشد.
عبدالله سلمان نژاد افزود: در کافه کارآفرینی هپی‌لند، کارآفرینان شاخص و مطرح استان با طرح دغدغه‌ها و هم‌اندیشی در زمینه تدوین و ارائه راهکارهای حل مشکلات کارآفرینی، بعضا تصمیم‌سازی‌های جالب توجهی برای کمک به تدوین برنامه‌ها و تصمیم‌گیری‌های متولیان حوزه اقتصاد و کارآفرینی حتی در سطح کشور ارائه می‌نمایند.
وی همچنین گفت: آقای طاهری مدیرعامل این مجموعه، از کارآفرینان برتر و شاخص صنعت پوشاک در سطح کشور است که موجبات اشتغال تعداد قابل توجهی از شهروندان گیلانی را فراهم نموده و با ایده‌های کارآفرینانه و نوآورانه، کار آموزش و اشتغالزایی برای هم وطنان ساکن برخی مناطق محروم را نیز در دست اجرا دارد.


زهره کچلکی، مشاور و رییس دفتر مدیرعامل شرکت نوین بافان پرنگ هم در این نشست گفت: هپی‌لند از شاخص‌ترین برندهای موجود در حوزه پوشاک بویژه پوشاک کودک می‌باشد که سالانه مقادیر قابل توجهی صادرات و ارزآوری برای کشور نیز دارد.
وی همچنین گفت: کافه کارآفرینی هپی‌لند که در مجموعه گردشگری این شرکت مستقر است، چهارمین کافه کارآفرینی کشور و اولین کافه کارآفرینی در استان می‌باشد که از سال ۱۳۹۷ تاسیس شده و در فضایی دوستانه و صمیمی میزبان کارآفرینان و مدیران مرتبط، جهت هم‌اندیشی در مورد مسایل حوزه کارآفرینی است.


سید رضا میرعسکری، مدیر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه گیلان نیز در این بازدید با تشریح ظرفیت‌های دانشگاه گیلان گفت: اغلب رشته گرایش‌های مرتبط با جامعه و صنعت در دانشگاه گیلان وجود دارد و این دانشگاه آمادگی همکاری با حوزه‌های مختلف صنعت و تولید را دارا می‌باشد.
سید رضا میرعسکری افزود: پیشینه درخشان و سابقه طولانی صنایع نساجی در استان که به زمان های قدیم و احداث کارخانه ابریشم کشی در دوران قاجار باز می گردد، در کنار وجود صنعت نوغانداری و نیز شرایط آب و هوایی و شرکت‌های موجود در این عرصه، ظرفیت مناسبی برای توسعه این صنعت در گیلان ایجاد نموده است.
وی تصریح کرد: دانشگاه از طریق ترویج فناوری نانو که منجر به تولید پوشاک با قابلیت‌های خاص می‌گردد، می‌تواند به این نوع صنایع کمک نماید.
مدیر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه گیلان همچنین بر آمادگی دانشگاه جهت تعریف طرح‌های پژوهشی کاربردی و پایان‌نامه‌های مساله محور با هدف رفع نیازهای فناورانه صنایع تاکید نمود.


اسماعیل مقدس، رییس اداره آموزش و فناوری اداره کل صمت گیلان نیز در جریان این بازدید گفت: استفاده از توان علمی و فنی اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه در جهت حل مسایل صنایع، از مهم‌ترین مباحث مرتبط با ارتباط صنعت و دانشگاه می‌باشد.

وی افزود: انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری سه جانبه میان دانشگاه، شرکت و اداره کل صمت گیلان به عنوان نتیجه بازدیدهای صورت گرفته از شرکت‌های تولیدی بر اساس احصای نیازهای هر شرکت و خدمات و همکاری قابل طرح توسط دانشگاه، منجر به قراردادهای همکاری مشخص میان طرفین می‌گردد و اداره کل صمت گیلان نقش ناظر و تسهیل‌گر در جهت تسریع و تسهیل این امر را خواهد داشت.
مقدس همچنین با اشاره به اهمیت و ضرورت دانش بنیان شدن صنایع استان با هدف ارتقای تولید و نیز بهره‌گیری از مزیت‌های موجود در این عرصه گفت: مجموعه هپی‌لند از ظرفیت مناسبی جهت دانش بنیان شدن برخوردار است و وجود کارخانه نوآوری صنایع نساجی و پوشاک در این مجموعه گواهی بر این موضوع است.

 


دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 07 2022

بازدید اعضاء کلینیک ارتباط با صنعت دانشگاه گیلان و کارگروه صنایع نساجی از کارخانه ایران پوپلین

شرکت ایران پوپلین (سهامی عام) در تاریخ 5 مرداد ماه 1353 با مشارکت بانک توسعه صنعتی و معدنی ایران و بخش خصوصی تشکیل شد.در حال حاضر این شرکت جزء واحدهای تجاری فرعی شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی می‌باشد. کارگروه صنایع نساجی با همکاری کلینیک صنعت دانشگاه گیلان روز یکشنبه مورخ 18 دی ماه  1401 در راستای توسعه و ارتقا روابط صنعت و دانشگاه از کارخانه ایران پوپلین بازدید نمودند. در این بازدید، ضمن ارزیابی امکانات و تجهیزات مجموعه‌ی مذکور، پلیمر، الیاف و مواد پیشرفته، فناوری نساجی، فرآیندهای ریسندگی، بافندگی، تجهیزات آزمایشگاهی، رنگرزی، چاپ، علوم رنگ، صنعت پوشاک، مد و طراحی، نانو و زیست فناوری، توسط اعضای هیئت‌علمی دانشگاه گیلان، پیشنهاداتی ارائه شد و طی رایزنی‌های به عمل آمده از جانب کلینک  صنعت دانشگاه، مقرر شد قرارداد همکاری در زمینه‌ی افزایش دانش و فناوری  نوین منعقد  شود.  کلینک صنعت  دانشگاه گیلان در راستای ارتقا همکاری‌های صنعت استان و دانشگاه، سلسله بازدیدهایی از صنایع مختلف خواهد داشت که این بازدیدها با هدف آسیب‌شناسی صنایع و فراهم کردن بستر لازم برای همکاری دانشگاه و مجموعه‌های صنعتی استان انجام می‌گیرد که قرارداد منعقد شده، منتج از این سلسله بازدید‌ها است.