مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه گیلان در برنامه زنده در مسیر توسعه مطرح کرد

28 04 2020
کد خبر : 3986677
تعداد بازدید : 30

 

 

دانشگاه گیلان در سال جهش تولید، آماده هرگونه همکاری با صنایع استان در خصوص برنامه های تحقیق و توسعه موردنیاز ایشان است.

 

برنامه زنده در مسیر توسعه در تاریخ 22/01/1399  با حضور مهندس کوچکی نژاد نماینده محترم مردم شریف رشت، دکتر دلق پوش ریاست محترم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان و دکتر امین طهماسبی مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه گیلان برگزار شد.

در ابتدای برنامه، دکترامین طهماسبی پس از اشاره به نام گذاری سال 1399 با عنوان جهش تولید به این موضوع پرداختند که مقام معظم رهبری در طی سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به مسائل اقتصادی و مقوله تولید داشته‌اند و این موضوع در نام‌گذاری سال‌های اخیر بسیار مشهود است.

مفهوم جهش، در مقابل رشد تدریجی مطرح میشود و شاخص های اندازه گیری رشد اقتصادی نیز میزان تولید ناخالص داخلی (GDP) و تولید ناخالص ملی (GNP) است. مفهوم تولید ناخالص داخلی اندازه گیری تمامی مواردی همچون صنعت، خدمات و کشاورزی است و  مختص به مسئله صنعت نیست. رشد اقتصادی می تواند از طریق تحقیق و توسعه، جذب سرمایه گذاری جدید، بهبود فضای کسب و کار و افزایش بهره‌وری رخ دهد.

ایشان به تاکید بر اهمیت بخش تحقیق و توسعه در جهان امروز پرداخته و میزان بودجه کشور در این بخش را ناچیز شمردند. سپس در ادامه ایشان به بیان آمارهای رسمی منتشر شده در خصوص فضای کسب و کار کشور از سوی سازمان‌های جهانی چون بانک جهانی و مجمع اقتصاد جهانی و وضعیت استان گیلان در گزارش های داخلی از سازمان هایی چون مرکز آمار ایران و مرکز پژوهش‌های مجلس کشور پرداختند. همچنین مهمترین مشکلات صنایع و کسب و کارها را در عدم شفافیت قوانین و مسائلی چون بیمه و مالیات و تامین مالی از بانک شمردند.

در ادامه برنامه پس از بیان نظرات توسط سایر مهمانان دکتر امین طهماسبی به بیان فعالیت‌های انجام شده توسط دانشگاه در حوزه ارتباط صنعت و دانشگاه پرداخته و نتایج حاصل از آن را برشمردند. از جمله این فعالیت ها میتوان به تدوین سازوکارهای انگیزشی برای اساتید و دانشجویان جهت حرکت به سمت مشکلات جامعه، تجهیز آزمایشگاه مرکزی دانشگاه گیلان، شکل گیری کارگروه هایی در راستای محورهای توسعه استان و ایجاد شورای صنعت دانشگاه اشاره نمود. دانشگاه طرح های موفقی را در حوزه های : پساب و خروجی های زیست محیطی ، چابک سازی، توسعه محصولات جدید بخصوص در صنایع غذایی، بهینه سازی مصرف انرژی، جیره و خوراک دام و طیور، زراعت و اصلاح نباتات و افت کش ها، سیستم های مکانیکی و سامانه های نرم افزاری با صنایع استان به انجام رسانده است. ربات توانمندسازی دوپا برای معلولین حرکتی در بین 10 پروژه برتر وزارت علوم از دانشگاه گیلان بوده است.

 ایشان در انتها نیز با اعلام آمادگی کامل برای هرگونه همکاری با صنایع استان از طریق طرح های پژوهشی، پایان نامه های کاربردی تحصیلات تکمیلی و استفاده از فرصت مطالعاتی اساتید در صنایع، پیشنهاد افتتاح دفتر مشترک تحقیق و توسعه با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت در دانشگاه را برای خدمت رسانی به تمامی صنایع استان داد


دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 07 2022

بازدید اعضاء کلینیک ارتباط با صنعت دانشگاه گیلان و کارگروه صنایع نساجی از کارخانه ایران پوپلین

شرکت ایران پوپلین (سهامی عام) در تاریخ 5 مرداد ماه 1353 با مشارکت بانک توسعه صنعتی و معدنی ایران و بخش خصوصی تشکیل شد.در حال حاضر این شرکت جزء واحدهای تجاری فرعی شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی می‌باشد. کارگروه صنایع نساجی با همکاری کلینیک صنعت دانشگاه گیلان روز یکشنبه مورخ 18 دی ماه  1401 در راستای توسعه و ارتقا روابط صنعت و دانشگاه از کارخانه ایران پوپلین بازدید نمودند. در این بازدید، ضمن ارزیابی امکانات و تجهیزات مجموعه‌ی مذکور، پلیمر، الیاف و مواد پیشرفته، فناوری نساجی، فرآیندهای ریسندگی، بافندگی، تجهیزات آزمایشگاهی، رنگرزی، چاپ، علوم رنگ، صنعت پوشاک، مد و طراحی، نانو و زیست فناوری، توسط اعضای هیئت‌علمی دانشگاه گیلان، پیشنهاداتی ارائه شد و طی رایزنی‌های به عمل آمده از جانب کلینک  صنعت دانشگاه، مقرر شد قرارداد همکاری در زمینه‌ی افزایش دانش و فناوری  نوین منعقد  شود.  کلینک صنعت  دانشگاه گیلان در راستای ارتقا همکاری‌های صنعت استان و دانشگاه، سلسله بازدیدهایی از صنایع مختلف خواهد داشت که این بازدیدها با هدف آسیب‌شناسی صنایع و فراهم کردن بستر لازم برای همکاری دانشگاه و مجموعه‌های صنعتی استان انجام می‌گیرد که قرارداد منعقد شده، منتج از این سلسله بازدید‌ها است.