نشست و بازدید مدیر ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه گیلان از شرکت داروسازی کاسپین تامین

26 11 2021
کد خبر : 3986395
تعداد بازدید : 34

با هدف توسعه ارتباط و زمینه های همکاری با صنایع مطرح استان، اساتید هیأت علمی دانشگاه گیلان در قالب کارگروه صنایع دارویی از شرکت داروسازی کاسپین تامین بازدید کردند.

 مدیر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه گیلان در جریان این بازدید، با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه گیلان، استقرار ده واحد تحقیق و توسعه صنایع تولیدی استان در دانشگاه، رفع مشکلات و نیازمندی‌های فناورانه واحدهای تولیدی استان به ویژه در شرایط تحریم، فرصت مطالعاتی اساتید در صنعت و انجام پایان‌نامه‌های تقاضامحور بر اساس موضوعات کاربردی موردنیاز صنعت را به عنوان روش های جاری و عزم جدی دانشگاه گیلان در راستای گسترش تعامل با صنعت برشمردند.

دکتر حمزه امین طهماسبی افزودند: در چندسال اخیر ارتباط نزدیکی با برخی صنایع پرپتانسیل و مهم استان در برخی حوزه ها از جمله مدیریت پساب و پسماند صنعتی، داخلی سازی قطعات و دستگاه هایی که به سبب شرایط تحریم، مشکلات زیادی در تامین شان از خارج از کشور وجود دارد، تولید محصولات و فناوری های جدید، مشاوره دانش بنیان شدن صنایع، تولید و استقرار سامانه های نرم افزاری و سخت افزاری و همچنین استفاده متقابل از امکانات آزمایشگاهی، داشته ایم. ایشان افزودند به لطف همین همکاری ها توانسته ایم رتبه های خوبی را در شاخص های ارتباط با صنعت و جامعه در بین دانشگاه های وزارت علوم کسب کنیم و برای این زمینه آمادگی هرگونه همکاری و توسعه روابط مثبت دوجانبه را داریم.

مدیرعامل شرکت کاسپین تامین ضمن اعلام آمادگی و تمایل این شرکت جهت بهره گیری از ظرفیتهای دانشگاه گفت: کاسپین تامین، بزرگترین شرکت تولیدکننده آمپول در کشور است که حدود یک سوم نیاز کشور به این محصول را تامین می نماید. مهندس صابونی در ادامه حضور اساتید آشنا با صنعت و دارای سوابق حضور در صنایع را به عنوان مؤثرترین شیوه ارتباط صنعت و دانشگاه بیان کردند و خواستار بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانشگاه گیلان در جهت رفع نیازهای فناورانه شرکت شدند.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صمت گیلان به نقش این سازمان بر تسهیل ارتباط صنعت و دانشگاه و نیز حمایت از صنایع دانش‌بنیان اشاره کردند و طرح تاپ را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت صمت در جهت همکاری صنعت و دانشگاه برشمردند.


دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 07 2022

بازدید اعضاء کلینیک ارتباط با صنعت دانشگاه گیلان و کارگروه صنایع نساجی از کارخانه ایران پوپلین

شرکت ایران پوپلین (سهامی عام) در تاریخ 5 مرداد ماه 1353 با مشارکت بانک توسعه صنعتی و معدنی ایران و بخش خصوصی تشکیل شد.در حال حاضر این شرکت جزء واحدهای تجاری فرعی شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی می‌باشد. کارگروه صنایع نساجی با همکاری کلینیک صنعت دانشگاه گیلان روز یکشنبه مورخ 18 دی ماه  1401 در راستای توسعه و ارتقا روابط صنعت و دانشگاه از کارخانه ایران پوپلین بازدید نمودند. در این بازدید، ضمن ارزیابی امکانات و تجهیزات مجموعه‌ی مذکور، پلیمر، الیاف و مواد پیشرفته، فناوری نساجی، فرآیندهای ریسندگی، بافندگی، تجهیزات آزمایشگاهی، رنگرزی، چاپ، علوم رنگ، صنعت پوشاک، مد و طراحی، نانو و زیست فناوری، توسط اعضای هیئت‌علمی دانشگاه گیلان، پیشنهاداتی ارائه شد و طی رایزنی‌های به عمل آمده از جانب کلینک  صنعت دانشگاه، مقرر شد قرارداد همکاری در زمینه‌ی افزایش دانش و فناوری  نوین منعقد  شود.  کلینک صنعت  دانشگاه گیلان در راستای ارتقا همکاری‌های صنعت استان و دانشگاه، سلسله بازدیدهایی از صنایع مختلف خواهد داشت که این بازدیدها با هدف آسیب‌شناسی صنایع و فراهم کردن بستر لازم برای همکاری دانشگاه و مجموعه‌های صنعتی استان انجام می‌گیرد که قرارداد منعقد شده، منتج از این سلسله بازدید‌ها است.